niedziela, 18 stycznia 2009

Chocalan Viognier Reserva 2007

SMACZNE - , 49 PLN
Jeszcze jedno wino z prezentacji. I znów udowodnienie mojej niekompetencji. Wydawało mi się, że choć Viognier swój bastion ma w Dolinie Rodanu, to prawdziwy renesans zawdzięcza winom powstałym w Nowym Świecie. Tymczasem prowadząca prezentację Aida tłumaczyła, że to dla nich nowość i że poza Europą Viognier prawie nie istnieje. Dziwne zwłaszcza wziąwszy pod uwagę coraz powszechniejszą w Australii modę mieszania go z Shirazem.
Samo wino udane, miało typowe dla szczepu aromaty brzoskwini, moreli i zwłaszcza zielonego jabłka. Ponadto dało się wyczuć, że 1/5 dojrzewała w beczce, było nieco wanilii i masełka. Niestety ogólnie kojarzyło mi się ze szpitalem. Kwasowość wysoka, a 13,5% to dla mnie zbyt dużo jak na białe.

P.S. Obawiam się, że moje oceny win będą przez jakiś czas nieco zafałszowane. Z powodu drakońskiej diety prawie nic nie jem, a wiadomo, że wino bez jedzenia jest jak Tytus bez Romka i Atomka :-)

Brak komentarzy: