piątek, 12 czerwca 2009

Philippe Sohler Gewurztraminer 2006

SMACZNE
Kolejny sympatyczny alzacki Gewurztraminer. Tym razem pozostała w winie niewielka zawartość cukru. Dobra propozycja dla miłośników tego szczepu, którzy nie przepadają za nadmierną słodyczą w winie. W zapachu wyczuwało się oczywiście i owoce liczi i płatki róży, z tym, że te ostatnie to nawet bardziej pijąc wino. Ściślej był to aromat dżemu z płatków róży. Więcej nic nie wyniuchałem więc za tą jednotorowość ocena nienajwyższa. Ale mogłem się pomylić, bo spróbowałem jedynie porcji degustacyjnej ( przyjmuję antybiotyki ).
Chciałem jednak zwrócić Waszą uwagę na coś innego. Na kontretykiecie można znaleźć tzw. winogram. Z grubsza rzecz biorąc jest to przedstawienie graficzne kilku cech wina takich jak: kwasowość, taniczność, owocowość, długość i t.d. Winogram z osobistymi preferencjami można wykonać na stronach vinobilia.com Wystarczy odpowiedzieć na kilkanaście, czasem zaskakujących, pytań. Co do samej idei tak szczegółowego opisu wina na kontretykiecie to jestem w rozterce. Z jednej strony lubię gdy wino jest tajemnicą i takie rozłożenie go na czynniki pierwsze odbiera mi połowę frajdy. Ale rozumiem też, że czasem winogram może być sporym ułatwieniem zwłaszcza w sklepach samoobsługowych. Czas pokaże czy takie rozwiązanie się przyjmie. Z pewnością jest lepsze od straszącego tekstu wino gronowe, wytrawne.

Brak komentarzy: